Σύνδεση της Ιονίας Οδού με Αστακό: Τμήμα Κόμβος Πλατυγυαλίου - Ι.Κ. Αγίου Δημητρίου KE 2600
Μελέτη εφαρμογής – Γεωτεχνική Έρευνα & Οριστική γεωτεχνική Μελέτη Επιχώματος Οδού.
Θέση: Η οδός εντοπίζεται στο δυτικό τμήμα της Νομαρχιακής Ενότητας Αιτωλίας και Ακαρνανίας, από τη γέφυρα Γουριά επί του Αχελώου ποταμού μέχρι το λιμάνι του Αστακού.
Κύριος του Έργου: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ / ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ (ΕΥΔΕ/ΚΥΥ).
Ανάδοχος Κατασκευής: ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ Α.Τ.Ε.
Ανάδοχος μελέτης: ΓΕΩΣΥΝΟΛΟ Ε.Π.Ε.
Σύντομη τεχνική περιγραφή έργου:
Το υπό κατασκευή έργο αφορά το τμήμα Χ.Θ.0+000 – Χ.Θ.6+400, το οποίο εντάσσεται στο οδικό έργο σύνδεσης της Ιονίας Οδού με το λιμάνι του Αστακού.
Σκοπός του υπόψη οδικού έργου είναι α) η βελτίώση των οδικών προσβάσεων της Δυτικής Αιτωλοακαρνανίας, κυρίως του τουριστικού άξονα Αστακός - Μύτικας – Πάλαιρος, β) η ανάληψη του κυκλοφοριακού φορτίου στον άξονα Χαλίκι - Αστακός - Βόνιτσα - Άκτιο / Πρέβεζα - Λευκάδα με ταυτόχρονη αξιοποίηση της διανοιχθείσας σήραγγας Αγ. Ηλία, μήκους περίπου 700m και γ) η ανάληψη της γενομένης κυκλοφορίας μετά τη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανικής Περιοχής (ΝΑ. ΒΙ.ΠΕ.) Αστακού.
Πρόσθετα, η κατασκευή της οδού θα συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας της περιοχής, στην πιο εύκολη σύνδεση των κυριότερων αστικών κέντρων του νομού Αιτωλοακαρνανίας και στη μείωση του χρόνου μετάβασης στην περιοχή, τόσο από τα κοντινά όσο και από τα μακρινά αστικά κέντρα, σε συνδυασμό με τη λειτουργία της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και την κατασκευή της Ιόνιας Οδού.
Σύντομη περιγραφή γεωτεχνικών εργασιών:
Η περιοχή καλύπτεται από λιμναίες αποθέσεις (αργιλο- ιλυώδη υλικά με οργανικά (φυτικά) υπολείμματα με λεπτές ενστρώσεις λεπτόκοκκης ιλυώδους άμμου, οι οποίες χαρακτηρίζονται από υψηλή πλαστικότητα, πολύ μικρή έως μηδενική διαπερατότητα, προβληματική αποστράγγιση, υψηλή στάθμη υδροφορίας. Τα υλικά αυτά έχουν πολύ χαμηλή φέρουσα ικανότητα, υπόκεινται σε μακροχρόνια αργή καθίζηση κατά τη φόρτισή τους και θεωρούνται ρευστοποιήσιμα. Το συνολικό πάχος των παραπάνω υλικών δεν είναι γνωστό. Εκτιμάται ότι το βαθύτερο γεωλογικό υπόβαθρο της περιοχής αποτελείται από τα τριαδικά ασβεστολιθικά λατυποπαγή με εμφανίσεις ευδιάλυτης τριαδικής γύψου.
Για την λεπτομερή διερεύνηση των γεωτεχνικών συνθηκών που επικρατούν κατά μήκος της ζώνης διέλευσης της οδού στο υπό κατασκευή τμήμα, εκτελέστηκε μικρό πρόγραμμα ερευνητικών γεωτρήσεων και πενετρομετρήσεων. Στα πλαίσια ολοκλήρωσης της μελέτης συντάχθηκαν τα εξής: α) συνξιολόγηση των αποτελεσμάτων του νέου γεωερευνητικού προγράμματος και των στοιχείων που έχουν προκύψει από τις έρευνες που έγιναν στα πλαίσια της μελέτης του έργου β) ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής και παρακολούθησης των δοκιμαστικών επιχωμάτων και γ) σύνταξη οριστικής γεωτεχνικής μελέτης επιχωμάτων σε επιλεγμένα τμήματα, όπου έγινε έλεγχος των υπολογισμών και της επάρκειας των προβλεπόμενων στη μελέτη, βελτιωτικών μέτρων ενίσχυσης του εδάφους θεμελίωσης.
Ημερομηνία: 2014 - 2015